Selle ülesande eesmärgiks on Pythini ja kilpkonnagraafika abil joonistada allpool näha olev kuueharuline lumehelves.

Kasutada allolevat aknakest, siis ei ole arvutis eraldi programmi avada vaja. Lihtsamaks alustamiseks olen lisanud sinna juba pisut koodi, mis impordib vajalikud käsud kilpkonna moodulist.
Uuri alljärgnevaid käsklusi, vali neist sobivad ja proovi esmalt joonistada esimene haru.
- myPen.color(“red”) – kilpkonna värv
- myPen.forward(100) – liigu edasi
- myPen.right(90) – pööra paremale 90 kraadi
- myPen.left(45) – pööra vasakule 45 kraadi
- myPen.penup() – tõsta kilpkonn (pliiats) üles
- myPen.pendown() – lase kilpkonn alla
- myPen.goto(0,0) – liigu punkti koordinaatidega 0,0
- myPen.circle(50) – joonista ring
Esimest haru joonistades pead liikuma edasi ja tagasi (pane miinus sulgudes oleva numbri ette) ning pöörama kilpkonna nurga alla.
Järgmiste harude jaoks võid kopeerida esimese koodi või kasutada hoopis for tsüklit, mis kordab esimest harju 6 korda. For tsüklile tuleb appi võta range funktsioon ning lisada sellele sulgudes juurde harude arv tsükli alguses ja lõpus. Me alustame 0 harust ja lõpetame 6 haruga: for i in range(0,6).
Proovi esmalt ise pusida. Kui vajad abi, siis vaata minu juhendvideot. Proovi luua ka teistsuguseid lumehelbeid.
Allikad:
- For-tsükkel. Funktsioon range. (kuupäev puudub). Programmeerimine. Tartu Ülikool. https://web.htk.tlu.ee/digitaru/programmeerimine/part/autorid/
- Snowflake Challenge. (2014). 101ComputingNet. https://www.101computing.net/snowflake-challenge/