Selles peatükis:
- kasutad random moodulit ja while tsüklit,
- koostad lõbusa äraarvamise mängu.
Arva ära mitu kommi on kotis!
Koostame programmi, kus kasutajal tuleb ära arvata mitu kommi on kotis.
- Anname ette, et komme saab kotis olla 1-20.
- Kommide arv määratakse juhuvalikuga.
- Kui kasutaja pakub valesti, siis
- kui see number on väiksem kui õige arv öeldakse kasutajale, et paku rohkem,
- muul juhul öeldakse, et paku vähem,
- lisaks esitatakse uuesti muutuja arva, et kasutaja saaks uue numbri sisestada.
- Kui kasutaja arvab numbri ära, siis while tsükkel ei käivitu ja teda õnnitletakse.
Juhuvaliku jaoks on vajalik random mooduli import. Samuti on vaja randint() abil ära määrata vahemik 1-20. Tingimuste jaoks kasutame while tsüklit ning selle sees if-tingimuslauset. Äraarvatava numbri jaoks loome muutuja arva ning määrame int() abil, et input on täisarv.
Kõiki neid oled varem kasutanud. Kas saad iseseisvalt programmiga hakkama! Soovitan proovida.

Lahendus
import random number = random.randint(1,20) print("Saad kingiks kommikoti, kui arvad ära, mitu kommi selles on.") arva =int(input("Mitu kommi kotis on? Saad pakkuda numbreid 1-20ni.")) while arva != number: if arva < number: print("Ega ma mingi kadekops ole. Liiga vähe pakud!") else: print("Ära ahneks mine! Nii palju komme paneks kõhu valutama...") arva = int(input("Proovi uuesti!")) print("Õige vastus! Kommikott on sinu jagu!!!")
Kasutatud allikad:
- L. Stowell, R. Dickins „Coding for Beginners using Python“
- PyNative. https://pynative.com/python-random-choice/
- TalTech. Pythoni õppematerjalid. https://pydoc.pages.taltech.ee/
- TÜ „Programmeerimise algkursus“ materjalid: https://courses.cs.ut.ee/MTAT.03.100/2012_fall/uploads/opik/index.html
- Pildid: Pixabay.com