Animatsioon

Animatsioon Kritaga

Kritaga animatsiooni tegemine algab töölaua seadistamisest. 12. animatsiooni põhiprintsiipi 1. Venimine ja kokkusurumine Veel üks näide selle animatsiooniprintsiibi kohta. Allikad: Becker, A. (2015). 1. Squash & Stretch – 12 Principles of Animation. AlanBeckerTutorials. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=haa7n3UGyDc Krita. Render Animation. https://docs.krita.org/en/reference_manual/render_animation.html Lesley University. The 12 Principles of Animation. https://lesley.edu/article/the-12-principles-of-animation Porter, A. (2021). Krita QuickStart: for Digital Painting …

Animeeritud liblikas

Sinu ülesandeks on animeerida lendav liblikas. Selle ülesande tegemiseks saad valida endale sobiva veebikeskkonna ning ise otsustada kui keeruka pildi joonistad. Kui oled digitaalses joonistamises vilunum, võid kasutada lisaks Krita keskkonda ja graafikalauda, kuid töö saab edukalt valmis teha ka harilikku arvutihiirt kasutades. Liblika liikumine Liblika liikumise animeerimiseks on vaja luua minimaalselt 4 pilti, kus …

Lihtne GIF-animatsioon

Animatsioon on illusioon ehk näilik kujutlus liimumisest, mida tekitatakse liikumatute piltide järjestikulise esitamisega. Üks lihtsamaid näiteid on pisikesed liikuvad GIF-formaadis pildid, mida internetis kõikjal leidub. Selles juhendis proovime luua ka ise ühe lihtsa joonisanimatsiooni justnimelt GIF-i kujul. Kasutame selleks keskkonda BrushNinja (võid proovida ka näiteks keskkonda FlipAnim vmt keskkonda). Mina valisin teemaks jäälilled. Vaata allolevast …

Animatsiooni ajalugu

Animatsioon on illusioon liikumisest, mis on loodud liikumatute piltide järjestikuse esitamisega. Koopajoonised Esimesed tõendid animatsiooni loomisest ulatuvad umbkaudu aega 15 000 – 13 000 aastat eKr, kui koopa seintele joonistatud loomi kujutati paljude jalgadega, mis sümboliseerisid looma liikumist. Hiljem on leitud koopamaalinguid, kus liikumist on üritatud kirjeldada ka erinevate pildiseeriatega. Egiptuse joonistused Esimesed joonistused vanas …

Animatsiooni liigid

Joonisfilm ehk 2D-animatsioon Animaator joonistab tegelaskujude liikumise paberile, see skaneeritakse arvutisse, värvitakse ning ühendatakse taustadega. Arvutianimatsioon Arvutianimatsioon jälgib animatsiooni põhiideid, kuid mudelid luuakse arvutis. Kaamera on virtuaalne ning animatsioone saab luua matemaatiliste võrrandite kaudu. Lamenukkfilm Tegelaskujud ja nende liikuvad osad on tasapinnalised, nt lõigatud paberist välja, ning neid liigutatakse kaamera alla laotatud taustal. Ümarnukkfilm Nukud …