Programmeerime lume tagasi

Kuhu küll lumi jäi?! Alles oli ilus valge, nüüd on vihm lume sulatanud ja ilm on eriti morn ja hall. Võtame appi Pythoni ja kilpkonnagraafika ja progeme natukene lumehelbeid. Äkki tuleb talv siis tagasi.

Juhendi koos abivahenditega leiad siit.

Tee ise koomiks!

Koomiksi tegemiseks on palju võimalusi. See juhend õpetab kuidas joonistada ise oma tegelased Paint 3D-ga ning kuidas Canva keskkonnas nende abil koomiks kokku panna.

Juhendi leiad siit.

Digimuusika

Internetiavaruses on tohutul hulgal vahvaid keskkondi, millega saab ise teha muusikat. Ühed laste lemmikud läbi aastate on olnud Incredibox ja Chrome Music Lab. Kui meenus, et meie kooli lapsed pole päris ammu muusika tegemist proovinud, siis võtsin ette ja kogusin ühele lehele kokku terve hulga erinevaid muusikakeskkondi. Sealt peaks enesele meelepärase leidma nii algajad muusikud kuid juba kogenenumad tegijad. Head lustimist!

Muusikakeskkondade kogusse…

Tee ise arvutimäng ja pult

Mis oleks vahvam kui luua ise arvutimäng ja teha selle mängimiseks päris oma pult. Arvutimängu juhendi leiad siit ja puldi tegemise juhendi siit.

Digikunst ja värviüleminekud

Digikunsti juhendite hulka lisandus just põnev juhend selle kohta, kuidas vahvate värviüleminekutega (inglise k gradient) maastikupilte teha.

Kunstitegu käib Pixlr E keskkonnas, mis on tasuta, võimekas ja üks minu lemmikkeskkondi. Proovi järele!

Scratchi kass hakkab postiljoniks

9. oktoobril tähistatakse ülemaailmset postipäeva. Sel puhul hakkab Scratchi kass postiljoniks ja toimetab kirju laiali. Proovi mängida näidismängu ja loo ka ise omale vahva labürindi läbimise mäng.

Õnnitleme õpetajaid!

5. oktoober on õpetajate päev. Õpetajate päeval on tore mõte saata oma õpetajale pisike üllatus. Seekord lisandus juhendite hulka õpetus, mis juhendab kuidas Scratchiga programmeerida kokku midagi sellist, mis igal õpetajal suu naerule kisub. Vaata lähemalt SIIT.

Maagiline ennustaja

Olen varemgi otsinud inspiratsiooni huvitavatest tähtpäevadest. Seekord mõtlesin 28. septembrile, mis on rahvusvaheline lollide küsimuste päev. Miks mitte meisterdada endale programm, mis kõikidele küsimustele vastata oskab?

Võtame eeskujuks maagilise palli, mis kannab ingliskeelset nime Magic 8 Ball. Ennustamispall leiutati 1950. aastal ja seda kasutati ennustamiseks, küsides jah-ei küsimusi. Klassikaliselt on pallil juhuvalikus 10 jaatavat, 5 eitavat ja 5 neutraalset vastust. Ennustamispalli on kasutatud mitmetes tuntud filmides ja animafilmides, nt „Toy Story“, „The Simpsons“ jne

Vastused võivad olla lihtsalt nt jah, ei, võib-olla jne. Aga muidugi võib panna ka märksa vaimukamaid valikuid. Vali endale meelepärane programmeerimiskeskkond või robot ja lase ideedel lennata.

Minul on Sulle inspiratsiooniks järgmised juhised:

Programmeerijate päev

Kas teadsid, et 13. septembril tähistavad programmeerijad oma päeva?

Väikseim digitaalne andmeühik on bit. Bitil on kaks võimalikku väärtust, kas 0 või 1. Kaheksast bitist koosnev andmehulk moodustab ühe baidi. Näiteks võib bait olla 01011010. Erinevaid nullide ja ühtede kombinatsioone saab baidis seega moodustada 28 ehk 256 korda. Kuna 13. september on juhtumisi aasta 256. päev, sobib see eriti hästi programmeerijate päeva tähistamiseks. (Liigaastatel on programmeerijate päev 12. septembril.) (Allikas)

Olulistel tähtpäevadel kingitakse sageli lilli. Seetõttu lisasin programmeerijate päeva puhul õppematerjalide hulka juhise automaatse lilleaasa programmeerimise kohta. Idee on näpatud CodeWeek ’i väljakutsete hulgast.

14. märts on pii-päev

14. märts on Eestis emakeelepäev. Paljudes riikides on see kuupäev aga eriline hoopis matemaatikutele, sest tähistatakse nii pii-päeva kui ka Albert Einsteini (s 1879) sünniaastapäeva.

Lisasin kunagi koostatud ülevaate matemaatilisest konstandist pii ja pii-päevast õppematerjalide hulka. Loe SIIT.