Heli ja helitöötlus
Selles peatükis saad teada: Heli ja heli valjus Oled füüsikas õppinud, et heli näol on tegelikult tegemist helilainetega. Helilained on võnkuvate objektide tekitatud rõhumuutused. Selliseid võnkumisi võivad tekitada näiteks häälepaelad või kitarrikeeled. Kui keha võngub, siis mõjutab see ümbritsevat keskkonda (nt õhku, vett vm) ning paneb selles asuvad molekulid ümberpaiknema. Nii tekivadki helilained, mis levivad …
Selles peatükis saad teada: Seadmed Heli salvestamiseks saab kasutada väga erinevaid seadmeid alates nutitelefonist kuni professionaalse helistuudio varustuseni. Minu kogemus näitab, et lähedal asuvate helide (nt inimkõne) salvestamiseks on nutitelefon kiire ja mugav lahendus ja ka kvaliteet võib jääda üllatavalt hea. Kõrgel puuotsas lõõritavat lindu on aga juba märksa keerukam “linti võtta”, sest nutitelefonide mikrofon …
Selles peatükis saad teada: milliseid helitöötluseks sobivaid veebitööriistu pakub keskkond 123Apps, kuidas nendega helisid töödelda. 123Apps Audio Tools Kui helifailide töötlusele ei ole suuri nõudeid saab edukalt hakkama ka veebis kasutatavate vahenditega. Minu vaieldamatuks lemmikuks on veebikeskkond 123apps, kust leiab väga vajalikke tööriistu nii PDF-failide, helifailide kui ka videofailide töötlemiseks. Selles peatükis vaatlemegi neid lähemalt. Trimmimine …
Selles peatükis saad teada: Mis on Audacity? Audacity on varavaraline ja lihtne, kuid samas võimas helitöötlusprogramm. Audacity võimaldab heli lindistada, erinevaid helikihte töödelda ja samuti helisid kokku miksida. Varasemalt oli vaja Audacityle lisaks ka LAME Encoder’i installimine, et oleks võimalik mp3-faile luua. Uuemas versioonis on LAME Encoder Audacitysse juba sisse ehitatud ja seda enam eraldi …
Selles peatükis saad teada: Raadioreklaamile iseloomulikud tunnused Esiteks peab raadioreklaam haarama hästi tähelepanu, sest seda kuulatakse enamasti taustaks. Näiteks kodus toimetades, autoga sõites jne. Väga selgelt peab välja tulema see, “kes” räägib ehk kelle sõnumit esitatakse. Seetõttu korratakse brändide või toodete nimesid mitu korda. Sõnumi sisu peab olema samuti selgelt aru saadav ning kuulajale peab …