Scratch
28. septembril tähistatakse rahvusvahelist lollide küsimuste päeva. Miks mitte meisterdada endale programm, mis kõikidele küsimustele vastata oskab. Võtame eeskujuks maagilise palli, mis kannab ingliskeelset nime Magic 8 Ball. See on pallike, mida raputades kuvatakse kasutajale juhuslik vastus. Taust Esmalt lisa oma programmi taust. Mina valisin selleks kosmose pildi. Kui soovid, siis võid sellele ka kirjutada. …
Õpetajate päeval on tore mõte saata oma õpetajale pisike üllatus. Seekord programmeerime Scratchiga kokku midagi sellist, mis igal õpetajal suu naerule kisub. Taust ja rääkiv tegelane Esmalt vali omale tegevuskoht. Minu näites on selleks natuke koolimaja koridori meenutav pilt. Teiseks vali endale tegelaskuju, kes õpetajaga vestlema hakkab. Mina valisin koolitüdruku moodi tegelase. Kui tegelase spraidil …
Seekord tähistame ülemaailmselt postipäeva ja teeme Scratchiga programmi, kus Scratchi kassil tuleb viia kiri saajani. Labürint Esmalt tuleks joonistada labürint, mille postiljonist kass läbima peab. Selleks vali taustade alt joonista ning lase fantaasial lennata. Oluline on, et rada ja seda ümbritsev ala oleksid eri värvi. Mina kasutasin teede joonistamiseks ristküliku tööriista. Joonistasin tükikese teed ja …
Loo Scratchi abil vinge interaktiivne jõulukaart.