Tagasi Scratch-le

Maagiline pardike

28. septembril tähistatakse rahvusvahelist lollide küsimuste päeva. Miks mitte meisterdada endale programm, mis kõikidele küsimustele vastata oskab. Võtame eeskujuks maagilise palli, mis kannab ingliskeelset nime Magic 8 Ball. See on pallike, mida raputades kuvatakse kasutajale juhuslik vastus.

Taust

Esmalt lisa oma programmi taust. Mina valisin selleks kosmose pildi. Kui soovid, siis võid sellele ka kirjutada.

Maagiline pall

Nüüd lisa spraidina maagiline pall. Mina joonistasin selle ise paarist värvilisest ringist ja lisasin keskele numbri.

Palli liikumine klõpsamisel

Nüüd paneme palli liikuma kui sellel klõpsata. Esmalt mine kostüümide alt jaotisesse Kood.

Tee kaks programmi. Esimene neist määrab, et spraidi klõpsamisel saadetakse teade “klõps”. Teine aga määrab, et teate “klõps” saamisel mängitakse raputamise heli ning muudetakse 5 korda spraidi asukohta x-teljel. Mida suurem on x väärtus, seda rohkem pall raputamisel liigub.

Lisa kõiketeadev pardike

Leia spraitide alt pardike. Temale loome esmalt programmi, mis kasutajat mängu käivitamisel tervitab ja juhendab. Ühtlasi määratakse ära, et juhuvastuste väärtus on mängu alguses 0.

Nüüd teeme pardikesele vastuste programmi. See käivitub siis, kui tuleb teade “klõps”. Seejärel valitakse juhuvastusele väärtus sinu määratud vahemikust. Võta alguses väike arv, näiteks 1-3. Edasi tulevad juba tingimuslaused. Kui juhuvastus on 1, siis näidatakse sinu määratud vastust. Kui juhuvastus on 2, siis näidatakse teistsugust vastust.

Muuda programm veelgi vingemaks

Nüüd võid lisada vastuseid juurde. Muuda siis ka juhuarvu hulka. Samuti võid lisada programmi heliefekte, mis mingi vastusega koos kõlavad.

Head ennustamist!

NÄIDISPROGRAMM