Seekord tähistame ülemaailmselt postipäeva ja teeme Scratchiga programmi, kus Scratchi kassil tuleb viia kiri saajani.
Labürint
Esmalt tuleks joonistada labürint, mille postiljonist kass läbima peab. Selleks vali taustade alt joonista ning lase fantaasial lennata. Oluline on, et rada ja seda ümbritsev ala oleksid eri värvi. Mina kasutasin teede joonistamiseks ristküliku tööriista. Joonistasin tükikese teed ja siis kloonisin seda. Selliselt saad sama laiusega raja. Samas võid raja joonistada ka vabalt hiirega ja tehagi see mõnest kohast kitsam, et oleks keerukam.

Lisasin mõned puud ja põõsad ning postkontori ja kirjasaaja majakese.
Kassist postiljon
Kuna minul hakkab kirju vedama Scratchi kass, siis uut spraiti ma ei lisanud. Küll aga muutsin kassi väiksemaks asendades suuruse 100 suurusega 20.

Lisaks tegin kassile juurde kostüümi, kus tal on käes ümbrik. Selleks kloonisin olemasolevat kostüümi ja joonistasin ümbriku.

Kassi liikumine
Esmalt tuleks panna kass nooleklahvidega liikuma. Selleks teeme 4 lihtsat programmi, mis lisaks kassi liigutamisele, keeravad ka kassi nina õiges suunas.

Labürindi läbimine
Kui kass liigub, tuleb paika sättida see, mis temaga teekonnal juhtub. Minul valmis selline programm, mis viib mängu alguses kassi postkontori juurde. Kassil on esmalt ilma ümbrikuta kostüüm, mis vahetatakse 1 sekundi järel ümbrikuga kostüümi vastu. Kui edasi liikumisel läheb kass vastu muru värvi, siis pöördub ta 180 kraadi tagasi. Edasi saab liikuda kuni kass puudutab maja värvi. Siis teeb ta näu ja ümbikuga kostuum vahetatakse ilma ümbrikuta kostüümi vastu.

Näidismäng
Täiendamine
Helid ja taimer
Kindlasti võib panna mängu erinevaid helisid juurde. Näiteks heli, mis kostub siis kui kass vastu tee serva läheb. Siis võib panna juurde taimeri ja teatada mängijale mitu sekundit tal mängimiseks kulus.

Kirja saaja
Mina lisasin juurde ka ühe tüübi, kes tuleb majast välja ja tänab kirja eest.


Punktid
Kui viitsid natuke vaeva näha, saad lisada mängu ka punktid. Selleks loo esmalt muutuja nimega Punktid. Nüüd pead kassi programmi algusesse lisama, et mängu alustades on punktid 0.

Samuti võid lisada, et vastu tee serva minek võtab punkte maha.

Lõpuks lisa mängu soovitud arv asju, mis kogudes punkte annavad. Näiteks mina lisasin õuna, banaanid, taco ja moosi. Iga selline sprait vajab programmi, mis esmalt toob vidina mängu alguses esile. Samuti programmi, mis kassga kokku puutudes kaoks ja annaks soovitud arvu punkte. Minul annavad boonustoidud erineva arvu punkte, nt õun annab +1, aga moos +20 punkti.

Viimaks tuleb kassi programmi lisada see, et kui kass puudutab mõnda boonustoitu, siis esitatakse söömise heli ja antakse teade, mis peidab vidina ja lisab punkte.

Loomulikult annab seda mitut moodi lahendada, minu mäng olgu siin Sulle lihtsalt inspiratsiooniks.